Sport65 - Shop & Reisen
Sport65 - Shop & Reisen
Deutsch English

Zermatt Royale II

from 449,00 EUR

Date:

Wednesday 01 April, 2020
to Sunday 05 April, 2020
Days: 4,5 / Ski days: 4
Mit VIP Betreuung Zermatt entdecken!
Royal Skitrip!
ALSO_CAMP_TRIP
 print

 Trip description

Zermatt Royale II

Sorry, there is no English version of our trips available.
Feel free to contact us, we would be pleased to help you!

Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II
 Close

 Services

Sorry, there is no English version of our trips available.
Feel free to contact us, we would be pleased to help you!

 Close

 Journey

Sorry, there is no English version of our trips available.
Feel free to contact us, we would be pleased to help you!

 Close

  Accommodation

Hotel Plateau Rosa Zermatt

Sorry, no English version available.
Feel free to contact us for any information concerning this trip.

Unser 3* Hotel mit der absolut besten Lage in Zermatt!

Wow - die Lage dieses super gemütlichen und total rennovierten Hotels ist eine Sensation!
Nur 100m (!) vom Einstieg in die Matterhorn Gondel entfernt - besser geht in ganz Zermatt nicht.
Die Zimmer haben zum Teil natürlich den berühmten Matterhornblick (könnt ihr beim Buchen auswählen!). Und dieser Blick ist tatsächlich von allen Zermatter Hotels der Beste, denn es steht zwischen euch und dem "Horu" nichts!
Nach dem Skitag kurz in die Sauna? Kein Problem - der Relaxbereich ist ebenfalls frisch umgebaut und ihr könnt euch die müden Muskeln hier lockern.
Wie erwähnt, das Plateau Rosa liegt direkt an der Gondel, zum legendären "Papperla Pub" sind es nur ca. 4-5 Minuten zu Fuss und mitten rein in die Bahnhofstrasse läuft man keine 10 Minuten.
Unsere Gäste sind total begeistert von dem Hotel, denn der Tag beginnt dort beim sehr reichhaltigen und super leckeren Frühstück direkt mit dem Blick auf das Matterhorn...

Ausstattung und Leistungen:

  • Leckeres und reichhaltiges Frühstücksbuffet
  • Alle Zimmer mit Dusche/Bad/WC, Föhn, TV, Radio
  • Zimmer mit Balkon und Matterhornblick (bei Buchung angeben)
  • Kostenloses WLAN in allen Zimmern
  • Skikeller mit Schuhtrockner
  • Finnische Sauna
  • Kleine und super gemütliche Hotelbar

Infos rund um das Hotel: Das kleine Hotel wird familiär und super nett geführt - wie immer bei uns der Fokus!
Durch die Gondel von Furri nach Riffelberg kommt man mittlerweile super zum Gornergrat und auf Sunegga. Und dazu muss man wirklich nur über die Strasse (auf der ja nur kleine Elektros fahren..) laufen.
Supermarkt, Bäckerei und Bankomat sind nur ca. 4-5 Minuten entfernt.
Zum Après (Papperla Pub, Snowboat,...) und Nightlife (Schneewitchen, Hotel Post,...) in den Ortskern sind es ca. 5-10 Minuten Fußmarsch.
Restauranttipps für das Abendessen bekommt ihr von uns!
In der altbekannten Northwall Bar gibt es im Übrigen sehr preisgünstige und leckere Pizzas, die in der Freeskier-Szene weltweit bekannt sind - Holger und euere Bergführer haben da noch einige Tipps auf Lager...

Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II
 Close

 Skiresorts

Zermatt Matterhorn Paradise

Sorry, no English version available yet...

Holgers alte Heimat: Zermatt! Das "Matterhorn Glacier Paradise" - das wohl spektakulärste Skigebiet der Welt...

Zermatt - alleine schon dieser Name lässt den meisten Wintersportlern das Wasser im Munde zusammenlaufen.
Fast schon mystisch überragt das Matterhorn, der "Berg der Berge", den Nobelskiort in den Walliser Alpen.
Monte Rosa, Castor, Pollux, Mischabell, Dom, Lyskamm, Breithorn - welcher Bergliebhaber wird angesichts dieser "Riesen" um Zermatt herum nicht schwach?
Die Pisten in den drei Zermatter Skigebieten Sunnegga/Rothorn, Gornergrat und Klein Matterhorn bieten Anfängern, Könnern, Freaks und Genießern alles, was man sich vorstellen kann.
Zusammen mit dem italienischen Breuil/Cervinia/Valtournenche bilden die Skigebiete rund um das Matterhorn ein Gebiet der Superlative, das weltweit unerreicht ist.
Nirgendwo werden durch Aufstiegsanlagen so viele Höhenmeter erschlossen wie hier!
Zusätzlich ist es auch das höchste Skigebiet der Alpen (bis über 3800m). Hier ist der Skibetrieb bis weit in das Frühjahr hinein garantiert. Und das auf tollem Pulverschnee, denn durch die Nordhanglage ist die Sonneneinstrahlung hier kaum problematisch für die Pisten.
In den letzten Jahren wurden alle alten Anlagen modernisiert und auf den allerneusten Stand gebracht.
Zugegeben: Es ist nicht gerade billig hier, aber dafür sind die Anlagen top und Warteschlangen? Fehlanzeige!
Die Gondeln und Bahnen hier suchen ihresgleichen auf der Welt - dort wo Österreich aufhört, fängt hier alles erst an.
Unsere Sport65 Gäste sind jedes Mal aufs Neue fasziniert von Zermatt, dem Matterhorn, den Skigebieten und der grandiosen Walliser Bergwelt.
Zermatt - Ein Bergmythos und absolutes Muss für jeden Ski- und Snowboardfahrer!
NEU seit 2019: Die neue "3S" Gondel auf das Kleine Matterhorn - die höchste Seilbahn der Alpen und schon alleine wegen der Bahnfahrt den Besuch wert!

Daten / Fakten / Wissenswertes...

  • Blaue Pisten: 34 km (Zermatt), 41 km (Cervinia/Valtournenche)
  • Rote Pisten: 118 km (Zermatt), 97 km (Cervinia/Valtournenche)
  • Schwarze Pisten: 48 km (Zermatt), 8 km (Cervinia/Valtournenche)
  • Skirouten: ca. 40km
  • Gesamt: 200 km (Zermatt), 146 km (Cervinia/Valtournenche)
  • Anzahl der Aufstiegsanlagen / Lifte: 35 (Zermatt), 25 (Cervinia/Valtournenche)

Holgers Zermatt-Insider-Tipps...
Die besten Hütten mit Wahnsinns Matterhornblick liegen in Findeln (Sunnegga/Rothorn).
Auch sensationell gelegen: Die Fluhalp am Fuß des Gornergletschers mit ihren vielen kleinen Separé Zimmern (Achtung - Plätze reservieren!). Oder die Gandegg Hütte (Kl. Matterhorn) mit einem tollen Blick auf das Breithorn.
Unser Tipp schlechthin: Das Restaurant Furri (super Essen, besonders Walliser Käseschnitte mit Ei!).
Wichtig wenn ihr ohne uns dort seid - immer einen Gruß von Holger/Sport65 sagen!
Auch klasse: Rüber nach Cervinia, dort gibts einige sehr schöne Rifugios mit hervorragendem Essen und gutem Espresso (siehe Skigebietsbeschreibung Cervinia)
Après: An der Bar des Hotel Cervo, sicherlich einer der stylishsten Plätze der ganzen Alpen kann man den tag perfekt ausklingen lassern. Etwas heftiger: der Hennustall (liegt genau an der Talabfahrt Kl.Matterhorn, ist momentan der angesagteste Treffpunkt!),...
Oder auch genial: Das Snowboat, dort kann man ganz chillig auf dem Oberdeck mit Matterhornblick ein Aprèsbier trinken...
Nightlife: Wird in Zermatt ganz groß geschrieben und zwar ohne "Anton aus Tirol"...
Als Start: Die Northwall Bar oder vor dem Paperlapub ein schnelles Bier. Dann: Das Hotel Post (Pub, 2 Discos, Bar, Livemusik - best Place in town), Vernissage, ... und viele mehr.

galerie_icon_1.gif Links zum Skigebiet:
Zermatt: Bergbahnen / Skigebiet

Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II

Breuil-Cervinia / Valtournenche

Sorry, no English version available yet...

5 Sterne im ADAC Skiatlas!!! Super schneesicher!!!

Das riesige Skigebiet an der Südflanke des Matterhorns ist ein Traumrevier der Extraklasse.
Kaum hat man von Zermatt aus die Grenze am Plateau Rosa überschritten, schon macht sich italienisches Flair breit.
Die megabreiten Pisten hinunter nach Cervinia und Valtournenche sind perfekt präpariert, es gibt nette kleine Hütten mit Pasta und Espresso.
Und die Preise fallen wie die Höhenmeter...
Auf der Südseite des Monte Cervino (Matterhorn auf ital.) ist das Gebiet noch ein bisschen größer als auf der schweizer Seite. 
Schon alleine die Piste Ventina, vom Plateau Rosa bis Cervinia ist an ihrer gewaltigen Länge und Breite fast einzigartig weltweit!

Zudem gibt es natürlich unzählige leere Pisten, Variantenhänge, riesige Couloirs und wunderschöne Firnabfahrten (besondere Tipps: Richtung Valtournenche). Von Valtournenche Richtung Zermatt sind übrigens die ganzen alten Schlepper durch neue Sessel ersetzt worden und bieten jetzt totalen Komfort auf neuen Anlagen!
Hier gilt nur ein Motto: Skifahren ohne Ende mitten in den spekatulärsten Gipfeln der Welt!

Daten / Fakten / Wissenswertes...

  • Blaue Pisten: 41 km (Cervinia/Valtournenche), 34 km (Zermatt)
  • Rote Pisten: 97 km (Cervinia/Valtournenche), 118 km (Zermatt)
  • Schwarze Pisten: 8 km (Cervinia/Valtournenche), 48 km (Zermatt)
  • Gesamt: 146 km (Cervinia/Valtournenche), 200 km (Zermatt)
  • Anzahl der Aufstiegsanlagen / Lifte: 25 (Cervinia/Valtournenche), 35 (Zermatt)
  • Schneesicherheit / Beschneiung: Laut ADAC Atlas besonders schneesicher durch die extreme Höhe und Gletscher bis über 3800m.
    Fast alle normalen Pisten sind zusätzlich beschneit!

Sport65 Tipps:
Es gibt im ganzen Gebiet extrem viele kleine Hütten. Einige sehr gute findet ihr an der Cime Bianche.
Unser Gourmet Tipp: Das Châlet d´Etoile auf der Cervinia-rechten Seite! Sensationelle Küche!
Einfach von Valtournenche aus ganz hoch fahren Richtung Zermatt, dann kommt ihr da vorbei.
Oder Talabfahrt links nach Breuil: Hütte "Iglo" bestellt eine kalte Platte und einen schönen Grüß vom Jürgen dann gibt es noch einen Grappa.
Ganz klasse: Vor dem Runterfahren nach Valtournenche an der Hütte "Roisette" noch einen Radler nehmen... Auch prima: Die Kneipe in der Talstation von Valtournenche, dort gibt es erstklassigen Wein! Achtung: Absturzgefahr!!
Ach ja - Versucht mal das Aosta-Nationalgetränk "Grolla" (brennender Kaffee mit Ginepi aus einer speziellen Holztasse).

galerie_icon_1.gif Link zum Skigebiet: Breuil / Cervinia / Valtournenche

Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II Zermatt Royale II
 Close

 Prices and Booking

Trip: Zermatt Royale II
Date: Wednesday 01 April, 2020 to Sunday 05 April, 2020
Days: 4,5 / Ski days: 4

Payment conditions:
Deposit at a value of: 200,00 EUR in the next 3 days.
Payment of balance up to: 01/03/2020

Prices & Rooms:

All prices are quoted per person including package and all specials as specified

Double Bedroom standard
Note: if you book just for yourself (1 person) and we do not find a matching person to your room it could happen that we have to charge a single room supplement or you will stay in a multiple bed room. You do not get a refund to the lower price. We will contact you in that case before the trip.
  529,00 EUR
Doubleroom Matterhornview   589,00 EUR
Three-bedroom
This price is valid only with booking and full payment for the participants by YOU (who ever is paying and booking for the group)
  449,00 EUR
Single-room
Note: Single rooms can not be guaranteed! If all single rooms are booked we will contact you immediately after your reservation booking
  639,00 EUR

Kind of journey:

Self arrival with car, plane, train,...

If you choose self arrival we do not guarantee a free seat in our bus or shuttle for transfers to the ski resorts.
If we have free seats we will give you a lift.
 
Journey in Sport65 Shuttle/Van

Pick up from the Sport65 Bus or Van along our travel route (Switzerland A5 via Basel-Bern or Basel-Zürich, Austria/Italy A5/A6/A7 via Karlsruhe, Stuttgart, Ulm,...) are possible but must be cleared before booking.
  + 99,00 EUR

Special discounts:

Our special discounts for children, kids, groups,...

There is no possible discount for me...  
5-friends-discount

This is valid only with combined booking of minimum five people - one payer! Cannot be combined with other special prices i.e. child discount. Another group discount is not possible.
  - 30,00 EUR
Sport65 Twenclub price up to the age of 21

Note: This discount is valid for clients not older than 21 years at the beginning of the trip!
  - 15,00 EUR

Participant:

Please complete personal details correctly and entirely

  *
 
  *
 
  * for ex. 06.03.1975
 
Street:    
Postcode:    
Town:    
Email-Address:    
Mobilphone:
(important!)
   
  Points with * are compulsory. Without this information we cannot accept the booking.    

In a room with:

If you book for more than one person, you can name the participant you wish to be in a room with.
Note: Each person must complete their own booking!!! (when you proceed you will find a window to write in details of the other participants you are booking for.)!

   

Ski ticket:

I want to book the offered ski ticket at a special price directly here   + 268,00 EUR
Booking without ski ticket

I buy the ski tickets at the destination by myself
OR: I do have a ski ticket for this resort or I do not want to ski.
Note: If a special price is selectable on ski tickets this rate only valid with order and payment with your booking.
 

Riding-Skills:

We need to know how well you ride in order to divide our groups in to different levels of riding.

Advanced

I am comfy and confident but on higher difficultys more deliberated in movements
 
Beginner

I try it the first time or did not try it long time
 
Expert

I am very skilled on all terrains or levels of difficulty
 

Rental equipment:

Fill out those points only if you need some equipment.

I do not need rental equipment from Sport5

Note: If you do not have your own equipment please rent it here and we bring it with us - otherwise you can not be sure that you get it the first day from a shop at your destination!
"Try & Buy": If you should buy any equipment at Sport65 within 7 days after your trip the rental fee will be credited to your purchase!
 
Skis  

Rental-Class:

For this person: no rental equipment required  
Advanced Class© Rental skis   + 59,00 EUR
Expert Class© Rental skis   + 75,00 EUR

Boots:

I do not need boots  
Skiboots   + 25,00 EUR

Boot size:

 

Please give us your boot size in european size or (better!) in your Mondopoint size, that we can mount your binding correctly.
 

Footsize in cm:

   

Height in cm:

   

Weight in kg:

   

Ski Insurance:

We recommend you a ski insurance for our rental equipment

I do not want a ski insurance

We offer you the possibility to book a special Ski & Snowboard insurance for your new or rented items!
Area of applicability For policy holders whose permanent residence is in Europe, insurance coverage applies world-wide. For policy holders whose permanent residence is outside of Europe, insurance coverage applies within Europe.coverage applies within Europe.
I do not want a ski insurance
 
DSV BASIC Ski insurance package

The DSV BASIC insurance covers your skis or rented in the event of theft, breakage or damage.
Valid 12 months - Cancellation rules from DSV insurance are part of this order!
Includes: liability, health, legal and accident insurance (as well as rescue costs).
All informationen here
DSV BASIC Ski insurance package
  + 30,00 EUR
Sport65 Mindestschutz rental ski insurance

Your Sport65 rental skis are insured for this rental period.
Sport65 Mindestschutz rental ski insurance
  + 20,00 EUR

Travel-Insurance:

We strongly recommend a travel insurance, which we will organise for you through "Europäischen Reiseversicherung" (European Travel Insurance)
Package: Travel cancellation insurance, travel abandonment insurance.


Mehr Infos, Leistungen etc. hier...

Es gelten die AGBs der Europäischen Reiseversicherung.

No, I would not like a travel insurance*

*Please consider the cancelation rules from Sport65
Cancelation costs
From Booking until 30. days before trip 20% of the costs
Until 22. days days before trip 30% of the costs
Until 15. days before trip 50% of the costs
Until 8. days before trip 70% of the costs
After this until trip 90% of the total costs
This cancelation rules are validfrom the booking and will be charged in any case.
Note: no exeptions - with your booking you agree with our cancelation rules.
 
Yes, I like to book a travel cancellation insurance

Strongly recommended!
Includes:
- Travel cancelation insurance
- Travel abandonment insurance
Tarif without cost sharing!
The rate is valid for clients up to 64 years. For clients from 65 years on the correct insurance tariff must be adapted by Sport65.
Note!Book this insurance for every person in your booking.
  + 32,00 EUR


Your Price:
from 449,00 EUR
Payment conditions:
Deposit at a value of: 200,00 EUR in the next 3 days.
Payment of balance up to: 01/03/2020